Zygmunt Bartosiewicz - ZnanyLekarz.pl

Zespół Cieśni Nadgarstka (ZCN)

Nadgarstek jest to złożona struktura składająca się z ośmiu kości połączonych więzadłami, tworząca przestrzeń zwaną kanałem nadgarstka przez który przechodzą nerwy, naczynia oraz ścięgna odpowiedzialne za jego pracę.

Zespół Cieśni Kanału Nadgarstka (łac. syndroma isthmi canalis carpi) jest to stan chorobowy powstały na skutek długotrwałego ucisku nerwu pośrodkowego biegnącego wewnątrz kanału nadgarstka.

Objawy Zespołu Cieśni Nadgarstka:

Objawy występują głownie w nocy, gdy pacjent budzi się z powodu bólu, drętwienia czy mrowienia ręki, natomiast po przebudzeniu  ma trudności z podniesieniem filiżanki czy talerzyka.

Najczęściej występują:

• mrowienie w nadgarstku i okolicy kciuka;
  • mrowienie palca wskazującego i środkowego oraz połowy palca serdecznego;
  • dodatni objaw Thinela;
  • dodatni objaw Phanela;
  • osłabienie chwytu, brak precyzji i ograniczenia ruchów;
  • utrudnione zaciśnięcie ręki w pięść;
  • wypadanie z dłoni trzymanych przedmiotów.

Rehabilitacja Zespołu Cieśni Nadgarstka

Rehabilitacja Zespołu Cieśni nadgarstka jest jedną z metod walki z chorobą. W tym zakresie nasi specjaliści stosują:

• masaż;
  • mobilizację stawów;
  • terapię zimnem i ciepłem;
  • indywidualnie opracowany zestaw ćwiczeń do wykonywania w domu.

Ponadto, zapraszamy do lektury artykułu poświęconemu Zespołowi Cieśni nadgarstka w zakładce Media lub klikając w link: CHROŃ SWOJE NADGARSTKI

Zapraszamy!

Klinika Fizjoterapii
mgr Zygmunt Bartosiewicz

ul. Marszałkowska 87 lok. 113

NIP 7122908862

Zapoznałem się z treścią regulaminu i akceptuję jego postanowienia.*
Zapoznałem się z obowiązkiem informacyjnym i akceptuję jego postanowienia.*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wysyłania jednorazowej informacji handlowej drogą elektroniczną prowadzenia marketingu bezpośredniego za pośrednictwem połączeń telefonicznych przez Klinikę Fizjoterapii Zygmunt Bartosiewicz zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800 z późn. zm.).*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną przez Klinikę Fizjoterapii Zygmunt Bartosiewicz zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego za pośrednictwem połączeń telefonicznych przez Klinikę Fizjoterapii Zygmunt Bartosiewicz zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800 z późn. zm.).