Masaż

Masaż polega na rytmicznym wykorzystaniu określonych ruchów wykonywanych w odpowiednim tempie i z odpowiednią siłą, zgodnie z przebiegiem mięśni, naczyń krwionośnych i limfatycznych, od obwodu ciała do serca. Przeznaczony jest dla osób potrzebujących rozluźnienia napiętych mięśni, jak i dla osób pragnących się zrelaksować. Techniki takie jak masaż leczniczy, wspomagają ponadto rehabilitację i pomagają w leczeniu różnych schorzeń.

• wszelakiego rodzaju zespoły bólowe kręgosłupa i stawów obwodowych (zespół bolesnego barku, łokieć tenisisty, zespół cieśni nadgarstka);
  • spięte, bolesne oraz tkliwe mięśnie i tkanki miękkie;
  • zmiany przeciążeniowe;
  • stany po długotrwałym wysiłku fizycznym lub psychicznym;
  • zmiany zwyrodnieniowe;
  • zmniejszona ruchomość w stawach;
  • zaniki i osłabienia mięśni;
  • bruksizm (dysfunkcja okolicy stawów skroniowo-żuchwowych);
  • przewlekłe zapalenia nerwów i splotów nerwowych;
  • stany po złamaniach (po zdjęciu gipsu), stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach;
  • stany po ogólnym przemęczeniu organizm;
  • powysiłkowe zmęczenie mięśni;
  • wady postawy.

• Masaż Klasyczny – najpopularniejszy wśród masaży. Na jego technikach opierają się prawie wszystkie inne rodzaje masaży. Doskonały na większość schorzeń, a także jako forma relaksacji, gdy mięśnie i stawy są zmęczone lub przeciążone. Pozytywnie wpływa nie tylko na układ ruchu, ale również na układ nerwowy, oddechowy i krążenia.
  • Masaż Leczniczy – oparty na technikach, które mają za zadanie leczyć objawy, z jakimi zgłasza się pacjent (głównie w obrębie kręgosłupa i stawów obwodowych).
  • Masaż Relaksacyjny – masaż, który rozluźnia mięśnie oraz pozwala uwolnić się od stresu.
  • Masaż Segmentarny – połączenie technik masażu leczniczego i diagnostycznego, opierające się na teorii wzajemnego oddziaływania skóry, tkanki łącznej i mięśniowej z narządami wewnętrznymi. Dlatego masaż ten znajduje zastosowanie głównie w leczeniu chorób wewnętrznych organów ciała.
  • Masaż Odchudzający – przeznaczony dla osób, które chcą pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, a także ujędrnić swoje ciało. Zastosowanie określonych technik pozwoli w pełni wspomóc zrealizowanie wyznaczonego celu.
  • Masaż  Twarzy – jest to zabieg leczniczy, określany również mianem kosmetycznego. Doskonały na poprawienie kondycji twarzy, idealny w spowalnianiu procesu starzenia, uelastycznia skórę i tonizuje istniejące już zmarszczki. Skutecznie wpływa na jakość mięśni mimicznych, które uległy osłabieniu.
  • Masaż Sportowy – jak sama nazwa wskazuje przeznaczony jest dla osób aktywnych fizycznie, uprawiających wyczynowo sport. Masaż wykonuję się w trakcie przygotowań do startów, w okresie międzystartowym, po zakończeniu sezonu oraz w czasie kontuzji, aby utrzymać jak najdłużej siłę mięśniową uzyskaną przed urazem.
  • Masaż Punktowy (Masaż Trigger Point) – ma bardzo pozytywny wpływ na zdrowie i kondycję człowieka. Pomaga przede wszystkim rozładować napięcie mięśniowe, które może powodować ból głowy, zmęczenie, senność, brak ochoty do działania i ogólne złe samopoczucie. Skuteczny m.in. w leczeniu rwy kulszowej, bólu w okolicy barków i górnej części pleców.
  • Masaż Limfatyczny – obrzęki o różnej etiologii oraz zaburzenia odprowadzania produktów przemiany materii wraz z utrudnionym usuwaniem toksyn z organizmu, to główne wskazania do stosowania masażu limfatycznego.
  • Masaż poprzeczny – (lub rozcieranie poprzeczne) to rozcieranie w poprzek przebiegu włókien podrażnionego ścięgna lub brzuśca mięśnia, przyczepu ścięgna do kości, więzadła itp.
  • Masaż podłużny – (lub rozcieranie podłużne) to rozcieranie wzdłuż przebiegu włókien podrażnionego ścięgna lub brzuśca mięśnia, przyczepu ścięgna do kości, więzadła itp.
  • Masaż funkcyjny – to masaż mięśnia oraz innych okolicznych tkanek miękkich w połączeniu z ruchem w stawie. Stosuje się go zarówno w przypadku dysfunkcji mięśnia jak i stawu. Podczas tego masażu mięsień wraz z okolicznymi tkankami jest rozcierany oraz rozciągany. Masaż ten zmniejsza tkliwość tkanek miękkich oraz poprawia ich mobilność.

Masaż jest niezwykle skuteczny w zespołach bólowych narządu ruchu. W zależności od stanu pacjenta dobieramy techniki w taki sposób, aby zakres ich siły był odczuwany jako bezbolesny, bądź dający, jak to mówią pacjenci, „dobry ból” (pacjenci czują, że mają rozmasowywane mięśnie, które stanowią u nich źródło problemu).